Wiadomości

Jakie są zalety oprogramowania medycznego dla przychodni?

Prowadzenie placówki medycznej wymaga nie tylko zatrudnienia odpowiedniej kadry, ale również zadbania o wiele żmudnych i czasochłonnych spraw administracyjnych. Wiele obowiązków spoczywa na pracownikach recepcji oraz zarządzających obiektem, jednak nie musi tak być. Nowoczesne oprogramowanie pozwala dziś automatyzować wiele zadań i lepiej wykorzystywać dostępne zasoby. Dlaczego jeszcze warto zainteresować się profesjonalnym oprogramowaniem dla placówek medycznych?

Jakie funkcjonalności oferuje oprogramowanie medyczne?

Jednym z najbardziej żmudnych i czasochłonnych zadań w placówkach medycznych jest niewątpliwie rejestrowanie wizyt i dbanie o to, by grafiki specjalistów były maksymalnie wypełnione. Duża odpowiedzialność za taki stan rzeczy ciąży na pracownikach recepcji, którzy umawiają pacjentów i często przypominają im telefonicznie o wizytach, by uniknąć okienek w grafikach lekarzy.

Problem ten skutecznie pozwala adresować profesjonalne oprogramowanie. Nie tylko ułatwia zarządzanie grafikami, ale też umożliwia pacjentom samodzielną rejestracją za pośrednictwem komputera czy urządzenia mobilnego. Co więcej, program przypomni o zbliżającej się wizycie i podpowie, jak ją anulować, jeśli zajdzie taka potrzeba. W efekcie placówka medyczna może lepiej wykorzystywać posiadane zasoby i z wyprzedzeniem podejmować odpowiednie kroki zaradcze.

Oczywiście oprogramowanie medyczne nie ogranicza się jedynie do automatyzacji pracy recepcji. Wspiera zarządzanie całą placówką – pozwala rozliczać czas pracy pracowników, naliczać wynagrodzenia i wspierać kontrolowanie stanów magazynowych. Umożliwia również oferowanie videoporad oraz eliminować całkowicie papierową dokumentację.

Oprogramowanie dla placówek medycznych – dlaczego warto?

Oprogramowanie medyczne to z punktu widzenia zarządzających placówką medyczną przede wszystkim szansa na spore oszczędności. Automatyzacja powtarzalnych procesów pozwala bowiem uwolnić zasoby i skierować je do zadań, które pozwalają generować dla placówki większe przychody. Właściwe oprogramowanie minimalizuje nieproduktywne godziny w grafikach specjalistów, a pracownikom recepcji zapewnia więcej czasu na obowiązki inne niż rejestracja pacjentów.

Elektroniczny obieg dokumentów oraz możliwość samodzielnego umawiania wizyt z poziomu telefonu czy komputera to wartości, które z pewnością docenią pacjenci. Nie będą bowiem musieli podejmować wielu prób, by dodzwonić się na recepcję lub fatygować się do przychodni, by umówić termin. Oprogramowanie pozwala tym samym podnosić poziom ich zadowolenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.