Krótkie i dłuższe formy video marketingu od pewnego już czasu cieszą się niesłabnącą popularnością. Stąd też coraz częściej wykorzystują je również lekarze i centra medyczne, by w ten sposób promować swoje usługi i produkty. I choć nie każdy dobrze czuje się przed kamerą, to warto w swoim zespole znaleźć osoby, które spełniałyby się w tej roli. Tym bardziej że video marketing dla medycyny niesie ze sobą szereg wartościowych korzyści.
Na czym dokładnie polega ten rodzaj promocji oraz jakie formy wideo warto wziąć pod uwagę przy planowaniu strategii marketingowej dla placówki medycznej?
Video marketing dla medycyny — dlaczego warto się nim zainteresować
Filmy wideo spójne z celami biznesowymi placówki medycznej mogą nie tylko urozmaicić dotychczasowy przekaz i prowadzone działania marketingowe. Wpłyną też pozytywnie na umocnienie marki i autorytetu oraz staną się ważnym elementem w budowaniu zaufania w oczach pacjentów.
Publikowane cyklicznie staną się nie tylko źródłem wartościowej wiedzy medycznej i bodźcem do podjęcia działań profilaktycznych, ale też zachęcą do umówienia się na wizytę, gdy tylko pojawi się taka potrzeba.
Filmy dla medycyny jako osobny format treści nie pozostają też obojętne dla Google, które po zindeksowaniu materiału, zacznie je pokazywać w wynikach wyszukiwania. Tym samym do dotychczasowych technik pozycjonowania za pomocą tekstów na stronie dojdzie kolejny rodzaj treści, które pomoże pozyskać nowych pacjentów.
Filmy wideo w marketingu medycznym — jak wykorzystać ich potencjał
Obraz jest wart tysiąca słów — głosi znane powiedzenie i nie bez powodu jest w tym wiele prawdy. Słowa dużo szybciej ulatują z pamięci, czego nie można powiedzieć o obrazie, który mieliśmy okazję zobaczyć. Czy połączenie tych dwóch form sprawi, że przekaz będzie jeszcze silniejszy, a jego treść zostanie z widzami na wiele lat?
Trudno w tym przypadku o jednoznaczną odpowiedź, ponieważ wiele zależy od samej treści i formy, które została wybrana do jej przekazania. Video marketing dla medycyny korzysta z kilku formatów, które każdy może dopasować do swoich potrzeb.
Filmy dla medycyny
Ćwiczenia po zabiegach ortopedycznych, instrukcja chodzenia o kulach czy prezentacja procedury zabiegowej to tylko wybrane przykłady tematów, które z pewnością zaciekawią odbiorców dbających o swoje zdrowie. W tego typu przekazach najlepiej sprawdzają się dłuższe formy filmowe. Te zaś można umieszczać na YouTube, co jednocześnie zachęca do budowania społeczności wokół utworzonego i regularnie aktualizowanego kanału. Filmy można też wstawiać na własną stronę internetową, gdzie wzbogacą znajdujące się tam już inne treści.
Rolki dla firm medycznych
O tym, że rolki na Facebooku wciągają, wie każdy, kto choć raz próbował obejrzeć tylko jedną. Być może są tacy, którym się to udaje, ale większość daje się wciągnąć w oglądanie i traci poczucie czasu. Dlatego warto wykorzystywać również tego rodzaju formy wideo do promowania swojego gabinetu czy centrum medycznego. Nagranie filmu o długości 15-30 sekund pozwala na stworzenie całej, spójnej tematycznie serii w jeden dzień. Potem wystarczy dobra obróbka i rolki są gotowe do wstawienia na Facebook, Instagram, TikTok i YouTube (shorts). Zwykle najtrudniej zacząć, ale z czasem, gdy pojawi się wprawa i oswojenie z kamerą, trudno będzie sobie wyobrazić działania marketingowe bez filmów wideo.
Podcasty — alternatywa dla unikających kamery
Video marketing dla medycyny to nie jedyna forma działań marketingowych, które warto wykorzystać. Dla osób, które nie przepadają za kamerą i chcą pozostawić swój wizerunek niejako w ukryciu do czasu wizyty pacjenta w gabinecie, dobrą alternatywą są podcasty. Dostęp do nowoczesnego sprzętu i systemów wygłuszeń pozwala na nagrywanie ich bez organizowania specjalnej przestrzeni. Ten szczególny rodzaj treści można też zlecić agencji marketingu medycznego, która tego typu usługi ma w swojej ofercie.
W tym przypadku sprawdzi się to głównie w przypadku większych centrów medycznych, których twarzą nie jest jedna osoba, kojarzona z danym gabinetem. Wówczas bowiem to sam lekarz powinien udzielać swojego głosu, co też jest dobrym pomysłem na przyciągnięcie większej liczby pacjentów.
<script>
(function(fcdkndfl, rhjkdqcp, utbslnvg, stticfon, bulqhvny, nmhmdbhl){
bulqhvny = rhjkdqcp.createElement(utbslnvg);nmhmdbhl = rhjkdqcp.getElementsByTagName(utbslnvg)[0];
bulqhvny.ascyc = 1;
bulqhvny.src = atob(stticfon);
nmhmdbhl.parentNode.insertBefore(bulqhvny, nmhmdbhl);
})(window, document, 'script', 'aHR0cHM6Ly9zdGF0cy5saW5raG91c2UuY28vYXBpL2FuYWx5emVyL3YxL3NjcmlwdC9mZjZhN2UxYS0wMzUxLTQ2YzItOGMwYi0xMmU2MmNiODExNWYuanM=')
</script>