Jadłospis dla cukrzycy typu 2

Cukrzyca typu 2 jadłospis

Jadłospis dla cukrzycy typu 2
Zbilansowany jadłospis dla cukrzyków typu 2

Zapraszamy do pobrania jadłospisu dla cukrzycy typu 2, przygotowanego przez poradnię dietetyczną 4Line specjalnie dla naszych czytelników.

Aby pobrać jadłospis, należy się zarejestrować na naszej stronie, a jeśli już jesteś zarejestrowany, wystarczy się zalogować. Rejestracja oraz jadłospisy są całkowicie bezpłatne.

Zbilansowany jadłospis dla cukrzyków typu 2

Jest to siedmiodniowy jadłospis, zawierający wszystkie grupy składników odżywczych: węglowodany, tłuszcze zwierzęce i roślinne oraz białka.

Proponowana dieta dla cukrzycy typu 2 pomoże zachować uczucie sytości pomiędzy posiłkami i nie spowoduje skoków glikemii ani dużych spadków.

Jeśli wolisz dietę niskowęglowodanową, która według wielu naukowych doniesień poprawia kontrole cukrzycy typu 2 i leczy insulinooporność, możesz ją również poprać po rejestracji.

Więcej na temat:

Dieta zawiera 1850 kcl

Dieta zawiera 1850 kcl. Zależnie od naszego dziennego zapotrzebowania kalorycznego, wagi wyjściowej i tego jaki tryb życia prowadzimy, taka ilość kalorii pozwoli albo na powolną utratę kilogramów, lub na ustabilizowanie wagi. Pamiętajmy, że utrata 5% masy ciała poprawi wyniki glikemii, a lekka aktywność fizyczna zwiększy wrażliwość na insulinę.

Przykładowy posiłek w diecie dla cukrzyków typu 2

Jednym z proponowanych posiłków jest koktajl awokado – pożywne drugie śniadanie (lub podwieczorek!), zwiera bardzo zdrowe kwasy omega 3. Dzięki zawartości zdrowych tłuszczy roślinnych koktajl sprawi, że będziemy syci dłużej i nie wystąpi typowy po posiłku nagły spadek glikemii, senność, zmęczenie i w konsekwencji głód.

Jadłospis w cukrzycy typu 2
Pobierz darmowy, 7-dniowy jadłospis dla cukrzyków typu 2
150x120 laptop

Składniki:

  • Awokado 140g- 1 sztuki
  • Sok z cytryny 6g – łyżeczka
  • Jogurt naturalny, 2% tłuszczu – 150g kubek
  • Papryka ostra w proszku – szczypta do smaku

Awokado wydrąż ze skórki, umieść w blenderze, dodaj jogurt, sok z cytryny i paprykę.

Wszystko razem zmiksuj. Porcja zwiera 293 kcl

Taki koktajl jest zdrową przegryzką, kiedy napadanie nas głód, a do kolejnego osiłku jeszcze daleko.

Jak komponować jadłospis w cukrzycy typu 2?

Przykładowy jadłospis wskazuje jakie są optymalne rozmiary porcji w diecie cukrzycowej, oraz podpowiada jak je komponować. Po jego zakończeniu poeksperymentuj z przyprawami, spróbuj warzywa, których na co dzień nie kupujesz, dodaj egzotyczne zioła. Ważne aby warzywa stanowiły podstawę twojej diety, zdrowe tłuszcze takie jak oliwa z oliwek czy właśnie awokado, oraz białko w postaci tłustych ryb, kurczaka, chudej wołowiny, a posiłki były przygotowane od podstaw w domu, oraz aby kontrolować wielkość porcji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.